BÜTÇE TAKVİMİ

 1. Orta vadeli programın Bakanlar Kurulu tarafından kabul edilmesi (Mayıs sonu): Devlet bütçesinin hazırlanması süreci, devlet planlamasının alt sekreteryasının hazırladığı orta vadeli programın kabul edilmesiyle başlar. Kalkınma planlarını, stratejik planları ve makroekonomik politikaları, ilkeleri, hedefleri ve göstergeleri hazırlayan kuruluşlar,

Örneğin, Maliye Bakanlığı 2008-2010 dönemi için bir bütçe çağrısında bulundu. Yeni bütçe, faiz dışı fazlaların sağlanmasının öncelikli bir hedef olduğunu ve eğitim, sağlık, araştırma ve geliştirme ve sosyal harcamalara daha fazla odaklanacağını vurgular. Buna ek olarak, bütçe çağrısı tarımsal desteğin önümüzdeki iki yıl boyunca devam etmesini sağlamayı, vergi tabanlarını dayatacak, performans odaklı bütçeyi genişletecek ve gelir dağılımı iyileştirilecektir.

2. Maliye Bakanlığı taslak Merkezi yönetim bütçe kanununun hazırlanması ve bu amaca yönelik olarak yetkili kamu idareleri arasındaki koordinasyondan sorumludur. Orta vadeli programa uygun olarak, Maliye Bakanlığınca ortaya konulan orta vadeli mali plan, açık hedef ve finansman statüsü, kamu idarelerinin kamu idarelerinin tavanları ve gelecek üç yıl için toplam gelir ve harcama projeksiyonları dahil 15 Aralık 2002 tarihine kadar Yüksek Bakanlar Kurulu tarafından hazırlanacaktır.

3. 3. 4. Maliye Bakanlığı, bütçe tasarısının devlet bütçesi üzerinde düzenlenmesinden ve ilgili kamu idareleri arasındaki koordinasyondan sorumludur. Bu doğrultuda, kamu idareleri bütçe teklifleri ve yatırım programının hazırlık sürecini yönlendirmek; Bütçe çağrısı ve Ek Bütçe Hazırlık Kılavuzu tarafından Maliye Bakanlığı tarafından yazılan yatırımlar ve Ek yatırım programı hazırlama rehberi hazırlanacak sekretarya tarafından Devlet Planlama Teşkilatı tarafından hazırlanacak ve resmi gazetede Haziran ayı sonunda hazırlanacak.

4. 4. 4. Hibe tekliflerinin sunulması (Temmuz sonu): Maliye Bakanlığı taslak Merkezi yönetim bütçe yasasının hazırlanmasından ve ilgili kamu idareleri arasındaki koordinasyondan sorumludur. Bütçenin hazırlanmasına yönelik rehber ile yatırım programının hazırlanmasına ilişkin kılavuz ilkeler, kamu idareleri tarafından gözlemlenen genel ilkeleri, nesnel ve ölçülebilir standartları, hesaplama yöntemlerini, tabloları ve tablo örneklerini ve diğer bilgileri içermektedir. Bütçe önerilerinin hazırlanmasında temel olarak kullanılır. Üniversitelere ek olarak, özel bütçe makamları ve düzenleyici ve Denetleyici kurumlar, yıl sonu bilançosu, kar ve zarar hesabı ve bilançonun yanı sıra 2006 yılı bilançosu için bütçe önerilerine de eklenmelidir. yeni yıl.

5. ne demek istiyorsun? Komite tarafından 50 gün içinde benimsenecek metin, Türkiye Büyük Millet Meclisi'nde tartışılacak ve mali yılın sonunda kabul edilecektir. Türkiye Büyük Millet Meclisi üyeleri, Genel Kurul'da taslak bütçe yasasının tartışılması sırasında harcamaları arttırmak veya gelirleri azaltmak için tavsiyelerde bulunmayacaktır.
Taslak bütçe en geç Aralık ayının ilk haftasının sonuna kadar Genel Kurul'a gönderilir. Türkiye Büyük Millet Meclisi üyeleri, Genel Kurul'da taslak bütçelerin tartışılması sırasında harcamaları arttırmak veya gelirleri azaltmak için tavsiyelerde bulunmayacaktır. Genel Kurulda taslak bütçenin tartışılması için yirmi gündür. Bütçe Komisyonu raporu, Maliye Bakanı'nın açılış konuşmasıyla Genel Kurul'da açılacaktır. Taslak yasadaki tüm maddeler onaylandıktan sonra, tüm bütçe açık oylama için sunulacaktır.

6. Parlamentoda sayılan Merkezî hükümetin bütçe kanununun tartışılması ve kabul edilmesi (yıl sonuna kadar): Oyların tüm oylarının oylarının oylarına verilen oyların oylarının oylanması. Onay oylarının toplamı ret oylarını aşarsa, bütçe Meclis tarafından onaylanacaktır. Başkan, bütçe kanununun resmi gazetede yayınlanmasıyla 1 Ocak'ta yürürlüğe girmesini onayladı. Anayasanın 89'u. Makaleye göre, Başkanın bütçe yasasını veto etme hakkına sahip değildir.

Ayrıca yasama organının bütçeyi kabul edip reddedebileceği gerçeği de vardır. Hane halkı icra organının gelirleri tahsil etmesine, harcama yapmasına izin veren ve red kararının önemini artıran bir kanuna sahip olması. Bütçe reddedilirse, devlet faaliyetleri "geçici bütçenin" uygulanmasıyla devam edecektir. İstisnai durumlarda geçici bütçe uygulaması gerçekleştirilmektedir. Nedenleri geçici bir bütçe için başvuruda bulunmak aşağıdaki gibi listelenebilir: - Mali yıllara ulaşamayan zaman içinde kabul edilemeyecek bütçeler. - Mevzuat bütçeyi reddedebilir. - Seçim takvimi ve bütçe takvimi eşleşmemelidir. Gelir tahsilatını sınırlayan ve belirli bir süre için harcamaların toplanmasını sınırlayan bir yasa, yıllık bütçeye kadar kabul edilebilir ve uygulanabilir. Geçici bütçe kanunu, hükümetin belirli bir süre için gelir elde etmeye devam etmesine ve geçen yıl belirlenen bütçe üzerinde harcama birimleri için toptan fon verilmesine izin vermektedir. Geçici bütçeler bir ay boyunca yapıldığından "on yedi bütçe" olarak adlandırılır. Bu şekilde, geçici bütçeler ya önceki bütçenin on yedi tutarını veya ödeneklerin toplam tutarını belirtir ve gelirin toplanmaya devam edeceğini gösterir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Fenesoft muhasebe programları (videolu)

KAMU GELİRİ

Ön Muhasebe Programları işletmenizin hesaplarını düzenli tutmanızı sağlar!